بالاترین خریدار ضایعات بالاترین خریدار ضایعات .

بالاترین خریدار ضایعات

ضایعات چیست؟خریدار آن چه کسانی هستند؟

حتما برای شما این سوال پیش آمده است که بدانید ضایعات چیست و در چه صورتی قابل بازیافت است، یا چه کسانی بهترین خریدار ضایعات هستنند و همچنین از همه این موارد مهم تر، بالاتربن خریدار ضایعات کیست؟ در ابتدا برای شما با چندین تعریف مختصر و ساده به صورت روان راجب ضایعات توضیح می دهیم.
کلمه ضایعات برای محصولاتی به کار می رود که حاصل تولیدات معیوب و ضایعات چدنی و فولادی هستنند که دیگر به هیچ وجه قابلیت استفاده شدن را ندارند. البته به این محصولات نام های دیگری هم مانند آهن قراضه هم گفته می شود. تعریف دیگر و ساده تری هم برای ضایعات وجود دارد، در اصل می توان این گونه گفت به  موادی که قابلیت بازیافت شدن را داشته باشد ضایعات گفته می شود. به صورت کلی می شود گفت به موادی که در صنایع ساختمانی و بقیه صنعت ها مثل خودرو سازی ها دور ریخته می شود که قابلیت بازیابی و بازیافت را داشته باشد ضایعات می گویند. ضایعات ها کاربرد های بسیاری دارد اما یکی از مهم ترین کاربرد های آن، استفاده از منبع فلزها در کوره قوس الکتریکی می باشد.

جالب است که بدانید ضایعات آهنی و ضایعات فلزی بر خلاف بقیه زباله ها ارزش پولی و اقتصادی دارند و اصلا نمی توان آن را در گروه زباله ها قرار داد. ضایعات فلزی یا آهنی که به آن آهن قراضه هم گفته می شود کاملا به چرخه تولید برگرداننده می شوند.

اما سوال اصلی این است که چه کسانی خریدار ضایعات هستند و به کسانی خریدار ضایعات گففته می شود؟

طبق مطاب فوق متوجه شدید که به محصولاتی که با استانداردهای تولیدات محصول تطبیقی ندارد و ازعملیات فرآیند تولید به صورت کامل کنار گذاشته می شود ضایعات گفته می شود. حالا این ضایعات می تواند یا دور ریخته شده یا از آن به عنوان مواد اولیه و ابتدایی در تولید همان محصول یا بقیه محصولات مورد استفاده قرار گرفته شود .

اما به چه ضایعاتی، ضایعات غیر عادی گفته می شود؟

ضایعات غیر عادی به آن دسته از ضایعات گفته می شود که تعداد ضایعات محصول از تعداد ضایعات عادی پیشتر شده باشد. به حالا به سراغ زائدات می رویم:

ضایعات چیست؟
مواد اولیه دور ریختنی و اشغالی که حاصل تولیدات و باقی مانده برش های ورقه آهنی هستنند زائدات گفته می شود. این زائدات ها نتیجه پردازش مواد تولیدی اولیه جهت تولید محصول به وجود آید. ولی دوباره برای تولید همان محصول قابلیت استفاده شدن را ندارد. با ذکر یک مثال توضیح می دهیم: مثلا قطعات نا منظلم باقی مانده در تولیدات میز و صندلی و برش ورقه های آهنی در صنایع آهن قابلیت دوباره استفاده شدن را ندارد.

موضوع بعدی قابل ذکر، منابع قراضه ها می باشد. این منبع ها در دو گروه دسته بندی می شود:

قراضه های برگشتی در خط
قراضه های خریداری شده
با ما همراه باشید تا در ادامه برای شما در مورد این منبع ها توضیح مختصری بدهیم.

قراضه های برگشتی در خط چیست؟

با توجه به نام آن، قراضه های برگشتی در خط ضایعاتی هستند که از خط تولید به وجود می آید. با کمی دست کاری و برش کاری در این ضایعات می توانیم از آن ها در کوره های قوس استفاده کنیم و بهترین استفاده را در قراضه های به ظاهر دور ریختنی انجام دهیم.

اما باید بدانید که این کار در رابطه با اکثر قراضه های برگشتی درست نیست ، زیرا بعضی از قراضه ها دارای آلودگی بالایی است و لازم است پاک سازی شوند و به دلیل بیشتر کردن کاری که باید برای تولید انجام شود گزینه درست و مناسب و مقرون به صرفه ای نیست.

قراضه های خریداری شده چیست؟ 

قراضه های خریداری شده  همانطور که از نام اش پیداست به قراضه هایی گفته می شود که از فروشندگان قراضه می خرند که بدین شکل این قراضه ها از کالاهای مختلفی ممکن است باشد. البته ممکن است که این قراضه ها از محصولات تجاری مثل خودروها و لوازم خانگی و یا از تجهیزات صنعتی مانند باشد . باید بدانید که قراضه های خریداری شده به همان شکل قابل استفاده نیست و نیازمند به عملیات آماده سازی نیازاست تا بتوانیم از آن به بهترین شکل ممکن از آنها استفاده کنیم.

آیا می  دانستید که ضایعات هم دارای انواع محتلفی است؟

دسته بندی ضایعات :

۱ – فلزی  :

آهن
استیل
چدن
آلومینیوم
مس
برنج
مفرغ
سرب
روی
ضایعات فلزات دیگر
پسماند صنایع فلزی
ضایعات آهنی
آهن
ورق روغنی
آهن سوپر ویژه
آهن درجه یک
آهن درجه دو
ضایعات آهن درجه ۳
ضایعات آهن سنگین ۱
ضایعات آهن سنگین ۲
ضایعات آهن سبک۱
ضایعات آهن سبک ۲
ضایعات پرسی بدنه
ضایعات پرسی خودرو
ضایعات آهن گالوانیزه
ضایعات آهن آلیاژی
ضایعات حلب
ضایعات سوفاره آهن
ضایعات آهنی
خرید ضایعات و خریدار ضایعات
یکی از شغل هایی که باعث شکل گیری کسب و کارهایی که در شرایط جدید شده است، کار با ضایعات و خرید و فروش آن ها می باشد که ارزش پولی خوب و بالایی دارد و باعث سود برای بسیاری از افراد شده است که به خرید و فروش ضایعات مشغول هستند هدف آن ها این است که می خواهند بهترین خریدار ضایعات باشند و برای رسیدن به این منظور تلاش می کنند.


برچسب: ضایعات چیست؟خریدار آن چه کسانی هستند؟،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۹:۱۴ توسط:بالاترین خریدار ضایعات موضوع: نظرات (0)